pondělí 26. srpna 2024

Akce svatba

 O víkendu se nám vdala naše nejoblíbenější starší sestra. Počasí vyšlo ukázkově (hodného nepálí ani slunce, říkal oddávající, zatímco se nepřipraveným začínala červenat ramena), dorazila hora lidí, ... Oslava, jak se patří. 

Je potřeba říct, že naše sestra má kromě hory různých vlastností a hromady užitečných dovedností taky (pro mě neuvěřitelně) přesný odhad, jak k sobě pasují nebo nepasují věci, které se jí líbí. Je-li to dědičné, mně se vyhýbá. Pokud je mi známo, dokáže si sladit nebo naaranžovat naprosto cokoli tak, že výsledek vypadá skvěle. A jsem si docela jistá, že umí i odhodit náhodný kus oblečení přes opěradlo židle tak, že pak vypadá jako výsledek pečlivé instalace. 

No a se svatebním oznámením jsem od sestry vyslechla jedinou žádost: abych, až s ní a všemi ostatními budeme oslavit tento milník, se dostavila v botách, ve kterých jsem se vdala já. (A taky teda abych nepřišla v černé.

Nic hroznýho, že jo? 


Akorát že ty boty jsou takový... tělově/krémově/pudrově narůžovělý. Nude nebo tak. Moje oblíbená a v šatníku nejzastoupenější barva je černá, všechny kabelky mám černé, jediné šaty ve skříni, které mají dostatečně objemné kapsy pro úvahu o vynechání jakékoli formy zavazadla (...ale co si budem, jediné šaty s kapsami!), jsou ty svatební, a ty si na sebe nemůžu vzít, dokud si konečně nerozmyslím, na jakou barvu je chci z nynější bílé přebarvit. 

A boty mi musejí ladit s kabelkou... 

Nevím, jak to máte vy; ve valné většině případů, kdy na sebe potřebuju něco sehnat, procházím obchody s rostoucím zoufalstvím nad dostupným sortimentem a uvadající vírou v úspěch výpravy. Nejpozději ve třetích nebo čtvrtých otevřených dveřích se obvykle začíná hlásit tik v oku. A co hůř, málokdy je potřeba vypravit se jen za jednou věcí - ovšem cíl v kombinaci šaty +kabelka +pravděpodobně materiál na doplňky se jevil jako téměř nedosažitelný. Času bylo naštěstí dost (říká osoba, která dokončila poslední detaily doplňků na začátku týdne T). 

Pro šaty jsem se vydala do na mapách náhodně nalezené půjčovny-prodejny v Žitné (boty naštěstí duchaplně s sebou) a, ty kráso, na první pokus objevila správně jednoduché, jednobarevné, ovšem nenudné šaty. Takové, které si na sebe ještě někdy hodlám dobrovolně obéct. Odešla jsem o pár peněz lehčí s ilustrativní fotkou v mobilu a přibližným datem dokončení úpravy délky v diáři. 

Rozhodla jsem se, že úspěšný úlovek nového kusu do šatníku je potřeba doplnit novými šperky. Samodomo, jinak by to nebylo ono. S mírně máznutou fotkou šatů v mobilu (neumím se vyfotit ostře, ale nerada se nechávám fotit) jsem si v korálkárně vyvěštila, zda mají vybrané materiály odpovídající odstín, a na další kroky si dala měsíc pauzu. 

S kabelkou to bylo horší - vyrábí se očividně kdeco, jenže teď zřejmě vždy v barvě o dost studenější, nebo naopak v nápodobě velblouda v libovolné fázi jeho sušení na slunci. Zákon schválnosti. V nevím kolikátym krámě jsem to vzdala, smířila se s nevyhnutelností nových experimentů a vybrala si snad nejmenší zlo - předmět barevně nejpodobnější podrážce a podpatku těch zatracených bot. 

Není to dlouho, co jsem velice povrchně googlila, jak/čím se barví kůže (moje nejpoužívanější taška už je notně ošoupaná - patina kůži možná sluší, ale vocaď pocaď). Myšlenka, že si tašku prostě přetřu akrylovou barvou, mi přišla zábavná - a na čem v této oblasti raději testovat vlastní nedostatek úsudku, než na jiné kožené tašce, po níž ale (na rozdíl od té, která potřebuje trochu osvěžit) nebudu v případě neúspěchu nijak zvlášť truchlit? 


Creative notes: 
• RGB/CMYK rozklady barev jsou kámoš. Na barvy jsem nikdy moc nebyla, a tu špetku zelené bych tam nejspíš sama nezamíchala. 
• Obyčejná houbička na mytí je užitečná věc při nanášení barvy. 
• Páté opakování procesu nemusí být zdaleka to poslední. 
• Že to vypadá suše, neznamená, že to suché je. Tři dny si na trochu vody očividně nepřijdou. 
• Obyčejná houbička na mytí je užitečná věc při nanášení odstraňování barvy. 

A navrch ta zatracená věc na sobě samozřejmě měla logo, samozřejmě zlaté. Nenosím žluté zlato. Sundat nešlo (alespoň co jsem si troufla zkusit), tak jsem ho tou barvou vzala taky (jen málo, klouže, příště obrousit) a pak ukryla za nový ozdobný prvek. 

Níže kreace způsobené výše popsaným: 
- nová ozdoba kabelky (spodní pohyblivá část odvádí pozornost od okrajů loga); 
- náhrdelník, který pravděpodobně velice brzy rozeberu; 
- rozdíl mezi novou (vlevo) a původní barvou (vpravo) kabelky; 
- náušnice, protože bez nich by to nešlo. :) 

Kulaté fuchsiově vyhlížející korálky mají průměr 8 mm. 


Žádné komentáře:

Okomentovat