sobota 9. prosince 2023

231209 Óda na listopad

"As much as I'm glad to put the cloth face mask to use again...
...it sure looks like I've just dressed a budgie
"

"Nice
 Send me your set when you're done :p

(There. I'm done.) 

---

Minulý víkend jsem se zase jednou vrhla na celonoční tvorbu, tentokrát v doprovodu sedmičky rieslingu. Původně tam měla být spousta včel a žádné peří, ale proces se vydal jiným směrem. 

(Napřed spousta včel a žádné peří; pak trocha peří a možná něco z čeledi zlatěnkovitých, pak spousta peří a "třeba by šla vážka?", ... Skončilo to na pouhé spoustě peří.)  

Málem bych napsala něco jako "listopad byl náročný", ale letos tohle konkrétní vyjádření nadužívám - snad pro každý měsíc, pro každý týden. Tak tedy - na světlejší zítřky. 

---

A3 (posléze seříznuto do ikea rámu), 
centropen liner,
vodovky, akvarely, stopové množství akrylu, 
štětcové fixy, 
uhlí o různé hustotě a intenzitě, 
pár tahů akvarelovými pastelkami a suchými pastely. A dva kapesníčky. :) 

Použitá pírka pocházejí stejně jako v případě 230204 If I were a bird ze zásoby postupně sesbírané ze dna papouščí klece v době výskytu na recepci ubytovacího zařízení (2015-2017). Věřte nebo ne, ještě mi jich pár zbývá. 



Přenos co nejpřesnějších barev z reality na monitor je trvajícím problémem. Na detailu níže jsou zelené tóny přesnější. Povrch peří střídá zelenou a modrou v závislosti na tom, z jaké strany a pod jakým úhlem se člověk zrovna dívá. 


---


2023-11-10 01:09 Óda na listopad / "Nemám to komu říct"

Takový ty věci jako že jsem úplně marná, protože jsem
Zakopla o hrnek s čajem a polila koberec, postel i knihu
Nezvládla vynést koš 
Nebyla schopná už několik týdnů pořádně uklidit
Nedokázala začít pracovat na novém obraze
Nedokázala ani dokončit nic z těch rozpracovaných
Nesplnila horu slibů
Nevynesla sklo
Nevyprala prádlo, dokud koš nezačínal přetékat
Nedokázala vstát
Nepostřehla, že jsem si oholila jen jednu nohu (haha?) 
Nevyslovila, proč potřebuju alespoň rámcově dodržovat alespoň nějaké plány
Nechala papriky dál propadat zkáze
Nezvládla pořádně zasádrovat stěnu

Nechtěla jsem si přisednout, protože nevěřím, že spolu můžeme normálně vést konverzaci
Nechtěla jsem přijet, protože už nevěřím, že s vámi zvládnu vydržet v jedné místnosti
Nechtěla jsem se připojit, protože mi to přestává dávat smysl
Nechci s tebou mluvit, protože se na mě pořád takhle díváš
Nechci s tebou mluvit, protože máš pořád jen nějaký kecy
Nemůžu s vámi trávit čas, protože mě to ubíjí

Nebo jak

Říct takový ty věci jako
Slyšíš se vůbec
Prober se
Řešíš blbosti

Říct takový ty věci jako
Všechno je tak strašně šedivý

Takový ty věci jako
Chce se mi umřít

...

A pak
Ráno zase vstaneš
Umeješ kuchyni, koupelnu, sebe
Vyneseš odpadky
Zalepíš tu díru ve zdi

Jdeš dál

Žádné komentáře:

Okomentovat